Na czym polega robotyzacja UiPath?
Robotyzacja polega na zastąpieniu pracy wykonywanej ręcznie pracą wykonywaną przez roboty.
Rozwiązania zaproponowane przez firmę UiPath umożliwiają automatyzację pracy realizowanej przez pracowników wielu firm.
UiPath udostępnia szeroki wachlarz rozwiązań umożliwiających automatyzację wielu procesów. Robotyzacja dotyczy głównie branży usług finansowych, bankowości, opieki zdrowotnej, handlu i ubezpieczeń. Jedna platforma udostępnia wiele narzędzi do digitalizacji złożonych procesów biznesowych.
UiPath tworzy rozwiązania automatyzacji, aby zwiększyć zatrudnienie w przedsiębiorstwach o roboty cyfrowe. Wykonywanie zadań przez roboty pozwala pracownikom na dużą oszczędność czasu.
Analiza dokumentów jest rozwiązaniem przygotowanym przez firmę UiPath. Dzięki jej zastosowaniu można zautomatyzować przetwarzanie dokumentów, zwiększyć dokładność analizy oraz szybkość całej operacji. Sztuczna inteligencja obsługują szeroką gamę dokumentów, od paszportów i dowodów osobistych po różnego rodzaju faktury i formularze. W analizie tekstu roboty rozpoznają ponad 40 języków.
Zaawansowana technologia OCR i specjalne modele ML pozwalają rozpoznawać robotom pismo odręczne, podpisy, znaczki, logo, stemple, kody kreskowe oraz wiele innych elementów (nawet w dokumencie o niskiej jakości). Korzystanie z rozwiązania UiPath umożliwia przetwarzanie dokumentów różnego formatu: pliki PDF, różne obrazy, pliki Word i Excel, strony HTML, XML i inne.
Robotyzacja wdrożona przez firmę UiPath usprawnia działania usług bankowych i finansowych. Automatyzacja obejmuje procesy bankowe takie jak: otwieranie rachunków bankowych, przydzielanie kredytów hipotecznych czy przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy.
Robotyzacja obejmuje również wdrożenie chatbotów. Chatboty często są wykorzystywane na stronach firmowych jako pierwsza linia kontaktu z klientem.
Przykłady robotyzacji pracy zaproponowane przez firmę UiPath
Obszary pracy automatyzowane przez roboty UiPath:
- obieg dokumentów,
- kontrola sankcji płatniczych,
- weryfikacja klientów,
- wykrywanie przestępstw finansowych,
- zarządzanie środkami finansowymi,
- automatyzacja przepływu danych pacjentów.
Przykładowe rozwiązania robotyzacji pracy przedsiębiorstwa:
- Obsługa dokumentów obejmuje automatyzację przetwarzania dokumentów. Dane klientów są automatycznie aktualizowane w systemach CLM. Korzystanie z rozwiązania przygotowanego przez firmę UiPath usprawnia proces gromadzenia danych. Roboty są połączone ze skrzynkami e-mail, systemami CLM oraz wewnętrznymi repozytoriami dokumentów i pobierają z nich dane klientów. Przechwycone w taki sposób dane są automatycznie aktualizowane w systemie CLM. Zastosowanie rozwiązania UiPath sprawia, że osoba odpowiedzialna za rejestrowanie informacji w systemie CLM, nie musi już wprowadzać danych ręcznie.
- Weryfikacja tożsamości - UiPath przyśpiesza proces weryfikacji dokumentów. Podczas weryfikacji tożsamości, system wyodrębnia najważniejsze dane z dokumentów takich jak np. prawo jazdy, paszport czy dowód osobisty. Wszystkie dane są automatycznie weryfikowane i sprawdzane pod kątem rozbieżności. Rozwiązanie firmy UiPath jest często stosowane podczas zakładania kont nowym użytkownikom. Tradycyjna weryfikacja tożsamości klienta jest czasochłonna i podatna na pomyłki. Błędy wpływają na opóźnienie czasu pracy i powodują niezadowolenie klienta. Warto zatem skorzystać z rozwiązania robotyzacji weryfikacji tożsamości. Robotyzacja UiPath wyklucza błędy typowe dla ręcznej weryfikacji.
- Usprawnienie procesu zakładania nowych rachunków bankowych oraz zatwierdzania transakcji. Rozwiązanie udostępnione przez firmę UiPath pomaga instytucjom finansowym zautomatyzować czynności wykonywane podczas otwierania nowego rachunku bankowego.
- Zarządzanie środkami finansowymi. UiPath pomaga instytucjom finansowym zautomatyzować i usprawnić operacje zarządzania środkami finansowymi takie jak: przetwarzanie czeków, walidacja i dodawanie salda rachunku bankowego klienta. Roboty pobierają niezbędne informacje z różnych systemów, przeprowadzają wymagane kontrole i walidację oraz aktualizują wewnętrzne dane o firmach. Wykorzystanie robotyzacji w znacznym stopniu skróci czas przetwarzania wszystkich transakcji.
- Analiza przelewów wykonywanych przez klientów. Przeprowadzenie analizy z wykorzystaniem robotyzacji umożliwia sprawdzenie czy środki pochodzą z legalnego źródła dochodu.
Techniczne aspekty produktu
Rozwiązania UiPath opierają się na sztucznej inteligencji. Przed rozpoczęciem procesu robotyzacji, robot obserwuje jak użytkownik wykonuje czynność, którą później będzie powtarzał. Po zakończonej obserwacji, robot powtarza działania wykonywane przez użytkownika, co finalnie prowadzi do automatyzacji wykonywanej czynności.
Korzystanie z możliwości robota, który automatycznie wykonuje powtarzalne czynności pomaga przedsiębiorstwom w optymalizacji kosztów i czasu pracy. Automatyzacja procesów biznesowych przyczynia się do wyższej wydajności operacyjnej przedsiębiorstwa.
Firma UiPath udostępnia roboty różnego rodzaju. Proces robotyzacji może odbywać się pod pełną kontrolą człowieka, ale istnieją również roboty bezobsługowe - pracujące w tle. Przedsiębiorstwo może zdecydować się na jeden rodzaj robotyzacji lub skorzystać z rozwiązania hybrydowego.
Inteligentne roboty są przeszkolone przez firmę UiPath. Przedsiębiorstwo, które postanowi wykorzystać robota w swojej pracy, może go dalej szkolić, aby dostosować jego działanie do zadań charakterystycznych dla swojej firmy.
Działanie robotów nie kończy się na gotowych rozwiązaniach UiPath. Każdy pracownik przedsiębiorstwa może mieć własne pomysły na pracę robotów. Proces przesyłania - Automation Hub - pozwala na gromadzenie pomysłów na automatyzację pracy. Praktycznie każdy proces biznesowy można zautomatyzować.
Narzędzia udostępnione na platformie UiPath pozwalają na ciągły wgląd w wykonywane przez przedsiębiorstwo operacje. Aktualizowane na bieżąco, zaawansowane analizy umożliwiają wgląd w najważniejsze biznesowe i techniczne wskaźniki KPI procesów wykonywanych przez ludzi i roboty.
Platforma UiPath zachowuje najwyższe standardy bezpieczeństwa. Scentralizowane zarządzanie danymi, segregacja danych, kontrola dostępu i inne narzędzia bezpieczeństwa sprawiają, że dane przedsiębiorstwa i jego klientów są zawsze bezpieczne.
Rozwiązania platformy UiPath można bez problemu zintegrować z różnymi aplikacjami korporacyjnymi i interfejsami API.
Platformę UiPath można wdrożyć lokalnie lub w chmurze i skalować bez wykonywania ręcznej pracy. UiPath udostępnia dla swoich użytkowników chmurę - UiPath cloud RPA. Przedsiębiorstwo może z niej skorzystać lub pozostać przy własnej chmurze. Rozwiązania UiPath zapewniają możliwość kontroli pracy robotów i weryfikacji zautomatyzowanych operacji.